16 december 2010

otur.

I går hade jag lagt upp planer för hela kvällen. I stället låg jag hela kvällen i sängen med värmedyna på magen och ojjade mig. Ibland får jag så ont i magen att jag varken kan sitta eller stå. Skulle verkligen vara kul att veta vad det kan bero på. Troligen stress och svårsmält mat. Oberoende orsak så är det inte kul alls.

Så jag i kväll satt jag i gång med det jag tänkt göra i går, nämligen prova ett nytt brödrecept. Det verkade så enkelt och gott så jag undrade om det verkligen skulle gå att misslyckas. Vilket det förstås gjorde... En enda gegga när jag skulle stjälpa upp det gyllenbruna brödet på gallret. Måste komma ihåg att svensk filmjölk tydligen inte går att ersätta med det finländska piimä. Typiskt.

Så nu doftar det vanligt myslibröd istället. Jag ska ha lite tomtverkstad och planera julklappar. På lördag ska M och jag norrut och handla tomtesäcken full.

Jul om 7 dagar. Julledigt om 6 dagar. Julledigt i 11 dagar. Underbart. Fint. Längtar.

Inga kommentarer: