24 augusti 2010

kallt.

Nu håller sommaren på att ta slut. Blommorna ute på yttertrappan fryser i kanterna. På mornarna är det imma på köksfönstren. Yllesockorna är i flitig användning på kvällarna. Men jag tycker om det. Har längtat efter att tända ljus och krypa ner under filten i soffan.

Allt rullar på. Jobbet tar mest av min energi, men jag har försökt att pyssla hemma och motionera ändå för att hålla tankarna på annat håll då jag är ledig.

Jag har också firat födelsedag tillsammans med mina käraste. Är tacksam för det och för alla fina gåvor! Rekommenderar Frida Anderssons cd (jättefina låtar som hon skrivit själv) och Lisa Nilssons samlings cd med hennes bästa låtar. Fick också två böcker, rutiga kokboken och ett rosa strykjärn plus annat smått och gott :) Tack alla!

Villaavslutning i helgen. Ska bli kul!

Inga kommentarer: