2 augusti 2010

tankar.

I helgen fick jag verkligen tömma mig själv på allt som jag funderat på. Alla grubblerier, oro och funderingar jag inte fick nån rätsida på. Alldeles underbart att bara få lämna allt och gå vidare, några svar rikare. Att vara på läger är så fridfullt. Vänner. Natur. Gud. Lika fint varje gång.

Så nu är det augusti. Min månad. Om 19 dagar är jag 23 år. Vart tog sommarmånaderna vägen? Augusti är en höstmånad som sakta mak för med sig kallare kvällar, yllesockor och värmeljus. Skolorna börjar så småningom. Inte mig emot, sommaren har ju verkligen fått visa sin bättre sida i år.

Huvudet är fullt. Nacken är styv och det gör ont under högra skulderbladet. Benen är tunga. Tror det är dags för en länk ute i den svala kvällsluften. Måste få sträcka på mig.

"Ingen är som Du.
Ingen rör mitt hjärta så som Du gör.
Jag kan söka i all evighet.
Och se ingen är som Du."

Inga kommentarer: