13 oktober 2010

Bakom molnen skiner alltid solen.


Stressade i morse och cyklade som en tok till jobbet i sista minuten och hann just och just i tid till onsdagsmötet. Kunde inte koncentrera mig ordentligt på det som sades, min hjärna ville inte samarbeta. Märkte på eftermiddagen till min förskräckelse att jag inte kunde hitta de papper jag behövde för mitt arbete. Den tjocka lunttan är totalt borta, sökte igenom alla mappar. Suck. Vad ska jag ta mig till? Glömde mössan på jobbet. Och kalendern. Handelslistan var inne i kalendern. Kan man vara slarvigare?

Men efter jobbet mötte jag älsklingen utanför ett café. Han bjöd på morotskaka och varm kakao. Det visade sig att M kom ihåg det mesta som vi skulle handla. Då jag kom hem överraskades jag av en försenad födelsedagspresent - en cykelkorg! Tusen tack till världens bästa R!

Nu myser jag i soffan och snart kommer M. Då blir det filmtajm. :)

Inga kommentarer: