19 december 2008

På bättringsvägen.

Usch och fy för hosta. Det känns i lungorna. Och min näsa faller snart av, snyter mig hela tiden. Men ingen feber mer som tur. Hoppas jag hålls på benen i dag så kanske jag orkar med julklappsköp i helgen. Stackars mamma är sjuk än i dag. Illamående och huvudvärk. Hoppas hon blir frisk till jul.



Jag har lyckats undgå julstressen i år. Än så länge. Har massor med julkappar oköpta, inte börjat med paketerandet och vet inte alls när och hur jag skall ta mig till Vörå (där jag skall fira julaftonen i år), men det känns bra ändå. Kanske för att jag är sjuk, för trött för att tänka. Eller så har jag lärt mig att det inte lönar sig.



Hoppas julen blir bra. Det önskar jag. En riktigt bra jul för alla i min familj. Julen kommer att bli annorlunga och konstig, men kan den bli bra och fin i alla fall? Det önskar jag.

Inga kommentarer: