18 juni 2010

finfina fredag.

Gjorde lite ändringar i min blogg, vad tycker ni?

Sitter hemma i soffan och njuter. Känner mig väldigt nöjd nu efter första veckan på egen hand på nya jobbet. Jag har klarat det och det har gått bra. Fortfarande ganska overkligt (lilla jag!) men jag trivs. Men nu ska jag njuta. Mysa och se på tv, äta choklad och jordgubbar. Och senare i natt kommer älsklingen hem igen!

Denna helg är en hemmahelg. Underbart. Jag skall ha sovmorgon, baka bröd och pyssla hemma med sånt jag inte hunnit med då jag har jobbat.

I går hittade jag på en jättegod tonfisk-makaroni-sallad. Prova gärna den om ni vill, här kommer ett recept:
  • koka upp ca 2,5 dl makaroner tillsammans med en halv grönsaksbuljong.
  • skär upp isbergssallad och kinakål i en stor skål.
  • blanda i paprika, gurka och rödlök i små tärningar.
  • häll i majs samt tonfisk (mängd efter eget tycke).
  • blanda alla ingredienser.
  • gör en dressing av ca 1,5 msk olivolja, salt och svartpeppar och häll över salladen. Blanda.
Njut!

Inga kommentarer: