5 juni 2010

Hemmahelg.

Sitter hemma med M i soffan och tar det lugnt. Hela veckan har varit intensiv (för min del i alla fall, M har sommarlov) - nytt jobb, nya arbetsuppgifter och nya rutiner, så jag är helt totalt slutkörd. Blev inte några studentfester för vår del, jag har varit sista skiftet som kassatant i dag, så vi hann helt enkelt inte till Vasa i tid. Men jag behöver lite time-off. Skönt med ledig eftermiddag och kväll. Och så vilodag i morgon. Underbart.

Nya jobbet trivs jag med redan! Jag får kalla mig vikarierande socialhandledare inom äldreomsorgen, vilket innebär att jag har ansvar över beslut angående närståendevård, färdtjänst och köptjänster. Så ansvaret är enormt, klienterna är många och arbetsuppgifterna räcker till och blir över! Men det är utmaningar jag behöver och jag känner mig inom rätt område. Hoppas jag trivs även efter nästa vecka då min inskolningsperiod är över...

Nu ska jag mysa med M i soffan resten av kvällen. Kanske hyra film och äta punchpraliner i massor.

"Endast av nåd får vi komma,
endast Din nåd ger oss frid.
Ej genom nåt vi kan göra,
endast Din nåd ger oss frid.
In i Din närhet du kallar,
drar oss till Dig.
Och på Din nåd vill vi svara:
Herre vi kommer nu."

Inga kommentarer: