1 mars 2009

slut på sportlovet.

Idag har det varit en vacker dag - solen sken så det glittrade överallt. Vi var på en skidtur, som till och med jag tycket var trevlig (förutom min fina avslutnings-vurpa med ansiktet före i snön).


Nu sitter jag bara och tar det lugnt, M har redan farit till Jeppis. Jag skall sova i Vörå en natt till, men imorgon bär det av till Vasa och lägenheten igen. 

En vecka till och sedan är det praktikperiod resten av våren! Jipii! Mina praktikplatser är Södermalms boende i Jakobstad och sen skall jag vara med rehabiliteringshandledare på VCS. Hoppas att jag trivs på mina praktikplatser (jag vet att jag kommer att trivas i Jeppis :). 

Mitt sportlov var lyckat på alla sätt - först nån dag hos mamma och syster, sen till mommo och kusiner, M kom och vi sov hos hans mommo och moffa. Ett kort besök i Jeppis och sen två dagar i Vörå. Överraskningskalas för mamma, bakning av fastlagsbullar, skidning och filmkväll. Riktigt synd att lovet är slut. 

Nu skulle jag helst vilja
- sitta i bänken och höra på då M spelar på kvällsgudstjänst
- äta Panda-choklad (vilket inte går, eftersom det redan är uppätet)
- bo i Jakobstad i en mysig lägenhet (tillsammans med M allra helst...)
- veta var jag skall sommarjobba 

Trevlig kväll.

Inga kommentarer: