7 oktober 2009

ångest.

Usch, vilken hemsk känsla. Jag har på två dagar gjort mig av med pengar som skulle räcka för hela oktober. Nu är mitt konto i ett oroligt skede, hur ska det här gå ihop? I går var jag och hämtade mina nya glasögon som förstås skulle betalas direkt. I dag var jag tvungen att förnya mitt studiekort, ta passfoto, förnya mitt körkort och mitt pass. Inga billiga saker inte... Usch.

Men jag tror att min ångest är tillfällig. På fredag har jag äntligen fått ett inhopp, så då får jag ju lite lön. Jipii! Dessutom har älsklingen bokat en resa, så på onsdag nästa vecka bär det äntligen av! Det ska bli så roligt, att åka bort och se en annan del av världen, bara M och jag. Kanske man kan kalla det bröllopsresa? Jo, det tror jag nog :)

Mina nya glasögon är föresten riktigt bra, men ganska mycket annorlunda än mina gamla, så det tar nog en stund innan jag vänjer mig helt.

Nu ska jag ta och vila, se på tv och vänta tills min man kommer hem.






Gud, välsigna och trösta dem
som sörjer flickan som dog på resan.
Var hos hennes familj
och hennes vänner.
Ge dem styrka och förståelse.
Amen.


1 kommentar:

Matilda sa...

Hoppas ni får en riktigt fin resa! :) Får man int veta vart ni ska? ;)

Fina glasögon! passar dig! :)

kram, Matilda