29 oktober 2009

vardagssysslor.


Eftersom alla skolarbeten, tenter och slutarbeten så småningom börjar vara färdiga (otrolig känsla!) så var jag tvungen att komma på ett tidsfördriv, ett projekt, så att jag nu inte får långtråkigt eller går helt sysslolös. Så nu har jag börjat sticka. Det är roligt och går åtminstone hittills riktigt bra med tanke på att mitt tålamod är dåligt och handarbete inte är mitt starkaste ämne. Så är det ju så mysigt att sitta i soffan och sticka på kvällarna då det är mörkt ute :)

I dag är det städ-dag hemma hos oss. Det skall dammas, dammsugas, mattorna skall ut och vädras och golvet skall tvättas. Tvättmaskinen är i gång och sängkläder skall bytas. Det är verkligen nödvändigt, men vilken tur då att jag tycker om att vara hemma och dona :)

Jag får ont i magen av att tänka på gårdagens läkemedelstent - blä. Jag sover dåligt p.g.a. den. Ångest. Men den ska jag inte tänka på nu, för nu är det dags att börja städa!

Inga kommentarer: