19 oktober 2009

Hemmafru.

Håller sakta på att förvandlas från studerande till hemmafru. Har i dag gjort hemmagjorda köttbullar till lunch, bakat bröd till frysen, tvättat kläder från resan och gjort vackert rosa vispgröt till kvällsmat. Har nog också suttigt framför datorn och en tjock engelsk bok och svarat på hemtentfrågor, så lite studerande fortfarande :)

Allt är bra. Ler åt många saker:
  • Lärdomsprovet är snart klart - bara förordet kvar, samt språkgranskning. Hipp huraa!
  • Mina nya glasögon har gjort sig hemmastadda på min näsa, känns riktigt på riktigt som mina nu.
  • M som sjunger om mig och åt mig - älskar dej!
  • Syster och mamma var på besök i går kväll - ni e bara bäst! Saknar er :)
  • Många "bara-vara-hemma"-dagar nu. Men det gör inget. Jag har lite lugnare period och njuter hemma.
Nu: tv, yllesockor och russin.
(Jag och min man på vår dag.)

Inga kommentarer: