7 januari 2010

"Arbetslös."

Nu har jag anmält mig som "arbetslös arbetssökande" på arbets- och näringsbyrån. Arbetslös. Det känns inte alls bra. Konstigt. Lite obehagligt. Skrämmande. Jag fick fylla i en massa papper och nu ska jag ringa efter arbetsintyg från tidigare arbetsplatser. Sen kan kanske jag får lite pengar från FPA. Det var det här jag inte ville göra. Men nu är det gjort. Hoppas det leder till något bra. Det måste det...

Julgranen är fortfarande så fin och ståtlig i vårt vardagsrum, så den får stå kvar till tjugondagknut. Pepparkakor och glögg har vi kvar i skåpet, så det är jul lite till hemma hos oss. Här är lite bilder från min jul. Det var en fin vit jul.



Min dimissionsdag, 18.12. En minnesfylld dag.
Min och M:s jullunch. Den gav verkligen julstämning.


Nu ska jag försöka tänka på något annat som inte är så deprimerande. Jag fick ett paket på posten idag, en sen examenspresent. Vacker.

Inga kommentarer: