11 januari 2010

slut.

På onsdag är det tjugondag knut men vi här hos oss bestämde att granen ska ut i dag, julen är ju slut. Så jag, som nuförtiden kan titulera mig hemmafru, har städat hela dagen hittills. Nu har jag kaffepaus. Det rekommenderade min underbara man mig, efter att han märkte hur gnällig och trött jag var. Men slut blir man efter att ha avklätt granen, sågat ner den i mindre delar, möblerat om och dammat av allting noggrant. Nu ska älsklingen dammsuga (har erbjöd sig frivilligt) och jag ska tvätta golvet. Ett bra team! :)

Under min städning kom jag på att jag måste besöka loppis (loppisar?) snart - vi har ett stort behov av mera förvaring. För mycket saker som varken jag eller M vill göra oss av med. En större byrå/hylla skulle vara bra och några större lådor man kan sitta på och fylla saker med.

Nu ska jag fortsätta :)


Inga kommentarer: