6 januari 2010

Läslus.

Jag har lånat sista Harry Potter-boken av syster. Ska passa på att läsa nu då jag hinner. Har inte mycket för mig nu. Dagarna fylls av hushållssysslor, bakning, jobbansökningar och promenader i det fina snövädret. Fint att ha ledigt, försöker njuta, men på samma gång har jag en hemsk känsla inom mig hela tiden - vad ska jag ta mig till? Jag måste ha ett jobb!

I går var jag och älsklingen på bio, Avatar. Den är verkligen häftig och otroligt bra gjord, en av mina favoritfilmer absolut. Jag vet inte om det berodde på 3D-effekterna eller på storyn eller båda. Synd bara att glasögonen man var tvungen att ha för att uppleva 3D-effekten gjorde att jag fick sjukt i ögonen vilket gav mig illamående under hela filmen. Inte bra om sådana som jag som har annars känsliga ögon inte kan njuta av upplevelsen lika mycket som andra. Men värd att se ändå!

Nu ska jag fortsätta läsa. Kanske stavgångslänk mot kvällen.

Inga kommentarer: