27 februari 2010

tortillas och tulpaner.


Sitter och tar det lugnt. Skönt att bara få ha det tyst och skönt efter att ha varit på jobbet. Jag är verkligen inte gjord för att stiga upp kl.06.00.

I torsdags hade M och jag (men mest M) vänner på besök. Vi bjöd på tortillas och tillbehör och såg på båda Kill Bill-filmerna. Det är så roligt med bjudningar, synd bara att det blir av så sällan.

I dag är det plusgrader. Is rasar från stuprännorna och jag klarade mig utan mössa. Månne är våren på väg? Jag vill ha vår, så inne hos oss pryder tulpanerna vårt kök och julamaryllisen i fönstret ger snart upp.

Men först sportlov. Nä, allra först en jobbdag till. Sen sportlov.

2 kommentarer:

Sia sa...

Tack för senast Heidi! :) De va en jättelyckad kväll!

jenny sa...

har du tid att träffas nångång under sportlovet? jag har nämligen också sportlov :) skulle vara trevligt med en kaffe nån dag!