19 april 2010

19. april

Sitter och myser efter en god middag som jag och M fixade - klyftpotatis och maletköttbiffar. Jättegott och mättande! Men jag undrar om någon har nåt tips på hur man skulle få biffar gjorda av maletkött mer smakrika? Jag tycker att jag kryddar en hel del men ändå smakar de inte så speciellt.

Kändes ganska tungt att fara till jobbet i dag. Efter en skön helg skulle jag inte alls ha någon lust att stiga upp ur sängen på måndags morgon. Men när jag kom till jobbet gick det nog bra. Tycker det känns bra med en bra måndag på jobbet, veckan kommer som igång bättre då.

Har en hel del på att-göra-listan för den här veckan som jag inte fått gjort tidigare. Ingen av sakerna är brådskande men ska ändå göras inom den närmaste framtiden. Såsom att tvätta förnster, byta gardiner, framkalla foton, föra kläder till missionsloppis och så vidare. Kanske jag får något gjort denna vecka. Eller så inte.

Nu ska jag göra Pilates hemma på vardagsrumsgolvet. Inte lika trevligt som på gym, men det får duga i kväll.


1 kommentar:

Ulrika sa...

Jag har samma problem, jag hällde i hur mycket kryddor som helst när jag gjorde köttbullar och ändå smakade dom ingeting! Berätta åt mig också om du hittar på nåt bra sätt..