29 april 2010

bekräftelse.

I går diskuterade vi väldigt intressanta saker på ungdomssamlingen jag var på. Bland annat kom det upp en idé om att unga personer ger mycket tid åt att söka bekräftelse, t.ex. genom att ha en blogg eller skriva statusar på facebook. Man hoppas på att någon ska kommentera, gilla eller fråga något som berör en själv, då känner man sig bekräftad, värdefull och kanske tror man sig ha uppnått något. Man vill vara säker på att "jag duger".

Men egentligen så söker man ju bekräftelse på helt fel ställe. Det medger jag att jag också gör, bland annat med min blogg och mitt facebook-konto. Men det finns ju någon redan som älskar mig som jag är. Utan krav. Helt och fullt. Gud. Det ger mig frid. Underbart!


I dag regnar det. Mina fina penséer och violer får stanna inomhus i trappuppgången i dag. Jag ska fara till jobbet och hoppas på en trevlig jobbdag. I kväll ska jag besöka en mycket god vän. Då gör det inget fast det regnar.




2 kommentarer:

Netten sa...

Så sant, så sant. Det är bra att bli påmind ibland!
KRAM och glada wappen!

jenny sa...

tack för ditt besök, du e så välkommen igen! :) kram!