12 april 2010

Välkommen våren!

Jag vet inte hur många som har konstaterat samma sak som jag sagt många gånger i dag - underbart med SOL! Det är så fantastiskt uppiggande och jag kan inte sluta le. Jobbet gick som en dans då solen värmde mina kinder och barnen trivdes ute i parken med att bygga vattenrännor. Vi såg både flugor, fjärilar och nyckelpigor. Underbara vår!

Konstaterade åt mannen i dag att våra cyklar behöver en ordentlig service nu när de tas i bruk igen efter en lång vinter. Så jag tog tag i saken och bar ut ett skurämbar med löddrigt vatten och en trasa. Nu blänker våra mörkblåa cyklar i kvällssolen. Nästa steg är att föra dem till cykelfarbrorn i verkstaden som får olja och skruva dem lite, min cykel knarrar och M:s har ett punkterat däck och ett sprickfärdigt däck. Nya däck alltså ;) Sen vågar vi oss ut på vägarna igen.

Ska fixa lite hemma och sen när M kommer ska vi ut och jogga. Jag vill göra mig av med lite överloppsenergi. Känns som om solen laddar upp mig, jag orkar mer. Så fler fina vårdagar, tack!


Inga kommentarer: