2 april 2010

långfredag.

Då var det påsk då. Påskägg är inhandlade, påskkort skickade och svärmor bjöd på underbar påsktårta. Men inget påskläger detta år för oss. Annat kom i vägen och vi var inte så laddade för läger (kanske vi håller på att bli gamla?). Så det blir en lugn påsk hos svärföräldrarna i stället, det går alldeles utmärkt, tycker jag.

Har precis varit på vårens första länk. Så underbart att jogga med mina sommarjoggingskor - kändes som om jag inte hade några skor alls på fötterna! Är så glad att solen smält bort all is och snöslask från trottoarerna och stigarna. Har verkligen saknat mina jogginglänkar, mycket frisk luft som tömmer hjärnan och benen får ordentlig träning och jag får uthålligare kondition - hurraa!

Måste också rekommendera en träningsform som jag älskar - den ger träning och tänjer koppen och ger bra balans och dessutom passar den för precis alla - nämligen Pilates! Jag har tränat för mig själv sedan i höstas och nu i vår har jag varit på några pass på gymmet och det ger verkligen goda resultat :) Try it!

Åh, i morgon får jag äta godis igen efter en 40 dagars godisstrejk! Jag är så stolt över mig själv, jag har bara ätit russin och frukt om jag blivit sötsugen (förutom på helgerna då, då har det nog slunkit ner en och annan bulle..). Nam nam!

Annars, håll tummarna för mig, jag har skickat in ansökan till diakonutbildning till hösten. Jag vill, vill, vill!

Nu sk jag fortsätta läsa romanen jag håller på med, "I ett annat ljus" av Alice Hoffman.

Glad Påsk till er!

Inga kommentarer: