25 augusti 2009

sista sommarlovsveckan.

Nästa måndag börjar skolan, jag som hade trott att jag ännu hade två veckor ledigt. Pang på med föreläsningar igen. Inte så motiverad, vilket kan bero på att skolan tar slut i mitten på oktober. Men bäst att kämpa på ända tills slutet, så får man vara stolt sen.

I går hämtade J mig hemifrån och vi for till hennes och hennes fästmans jättefina lägenhet. Där skrev vi på lärdomsprovet, såg på film och åt druvor och kex - så trevligt! I dag fortsatte vi skrivandet vid köksbordet i många timmar och nu är vi så nöjda så. Inte mycket kvar av skrivandet, så någon stress borde det inte bli. Känns så bra, så bra :)

Nu är jag hemma igen och det är så förfärligt tomt utan M. Vad ska jag hitta på för att få tiden att gå? Tror att jag myser i soffan en stund till och sen ett besök till butiken och kanske lite brödbak mot kvällen.


Inga kommentarer: