29 augusti 2009

my soldier's coming home!

M kommer hem idag - äntligen! Jag har nog aldrig saknat så mycket som under den här veckan.. Jag har mått illa, varit rastlös och inte haft lust med någonting. Ett tomrum har funnits i mig och jag har känt mig ensam. Men i kväll någon gång kommer han och jag vet att jag kommer att gå i bitar av all väntan, dagen kommer att bli lång.

Regn och rusk - inte mitt favoritväder inte. Speciellt irriterande är det då mitt hår inte vill hållas alls då det är så fuktigt, rakt och stripigt fast hur man än fönar, sprayar och fixar. Regnväder är inte kul, förutom då man får sitta inne och höra hur det smattrar på plåttaket. Hur skulle det vara med soligt höstväder?

Jag har varit och handlat taco-paj ingredienser och glass. Det skall firas då min soldat kommer hem.


Inga kommentarer: