8 september 2009

currybroilersoppa.

Kokade en riktigt höstig maträtt i dag, en gul soppa med härliga smaker av dragon och curry. Det mättade verkligen min och M:s magar efter en kväll med dammputsande, dammsugande och golvtvättande. Nu skiner hela hemmet rent och rosa ljus brinner mysigt i höstmörkret.

Nu har jag två dagar ledigt och skall verkligen ta vara på dem. I morgon skall jag ta på mej mitt professionella leende och gå omkring och introducera mig som nästan färdig socionom till möjliga arbetsplatser. Jag är nog en aning tveksam, vem vill veta av en nästan utbildad socionom? Men de kan ju inte annat än säga nej i värsta fall, så försöka duger, tycker åtminstone jag.

Jag skall också ringa angående en miss i räkningarna angående våra kanaler till digiboxen, gå till jobbet och kolla möjliga lediga jobbskift, pyssla hemliga saker och skriva på en annan hemlig sak. Mycket hemligt på gång :)

Nu: choklad-nogat-glass med M.

Inga kommentarer: