17 september 2009

tacksam.

Min man och jag kom precis hem från vår första föreläsning i kursen "Äktenskapskurs - friskvård för par i alla åldrar". Mycket givande och underbart att få gå den tillsammans :) Jag ångrar inte att vi tog oss modet att fara, det skall bli så intressant och säkert mycket nyttigt inför alla våra år tillsammans.

Jag har varit en aning nere på sista tiden. Surat, varit ledsen och deppig. Kanske pga höstens mörker, skolstressen som smyger sig på eller kanske något med hormonerna som åker berg- och dalbana. Men oberoende bakomliggande orsak skall jag nu ta mig i kragen riktigt ordentligt - jag har ju såå mycket att vara tacksam över!

Länkade några kilometer i eftermiddags och såg allt det fina i naturen och mötte Gud ute på bryggan i gamla hamn. "Jag är hos dig" hörde jag vinden säga. Vilken frid. Jag är så lycklig.

Nu sova. Tidigt iväg till skolan i morgon. Kanske inköp av nya glasögon, om jag kommit över min beslutsångest.

Bild från min möhippa. Sommarens största glass! En mycket glad Heidi.

1 kommentar:

Matilda sa...

jamen visst finns de såå mycket att va tacksam över, ojoj. Så dumt att man int alltid ser det p.g.a. omständigheter man tycker e jobbiga för stunden. I know the feeling.

Men som du sa: Gud e med!
Å va kan då vara emot oss?

stor kraam från mig <3