9 september 2009

kafferast.


Tänkte springa omkring och göra ärenden nu ännu på eftermiddagen men bestämde att nu får det räcka. M och jag tar oss en välförtjänt kaffe (eller egentligen daim-cappucino) paus och vilar oss, M har blivit höstförkyld.

Hela dagen har jag gått omkring och presenterat mig som nästan färdigutbildad socionom och arbetssökande. Inte har det nappat någonstans. Det finns inte riktigt något jobb som är inriktat på min utbildning och det gör mig ganska besviken, var är de välkomnande arbetsplatserna som våra lärare lovat oss? Jag är inhoppare på två ställen, men som vårdare. Inte dåligt i sig, men inte riktigt det jag har tänkt. Det får väl duga nu i höst och fram till julen. Det kunde vara värre. Jag får lov att hålla ögonen uppe om det skulle komma emot någon ledig arbetsplats. Man kan bara hoppas.

I kväll får jag och M gäster och jag skall baka skinkpaj att bjuda på.

1 kommentar:

Sofia sa...

Ja snart måste man börja fundera på vad man ska göra sen, och kanske många år framöver :P Jag har själv funderat på att börja jobba som barnträdgårdslärare, men det finns ju så mycket annat man också skulle kunna göra, eller det borde ju i alla fall finnas - om man lyssnar på lärarna...