1 september 2009

bagare.

Jag hade just mjöl ända upp till armbågarna. Jag måste inhandla åt mig en jättestor bytta att blanda deg i om jag skall börja baka i dessa mängder :) Semlor med alla möjliga nyttiga mjölsorter och russin - jättegott (hoppas jag)! Underbart doftar det i alla fall.

I dag kom jag hem efter två dagar i Vasa pga av skolan. Sov över tillsammans med J hos mamma och syster, så det gick nog bra. Kurs ett av två har påbörjats, med lite mer motivation nu än tidigare och första utkastet av lärdomsprovet lämnats in för sin första granskning. Spännande - nu är det endera ja eller nej om vi får fortsätta eller om vi måste ändra på något. Men vi har gjort vårt bästa (hoppas det räcker!).

M är borta i kväll, på middag som hans nya skola ordnar för nya studeranden på Hästöskatan i Kronoby. Så jag är hemma ensam (därav brödbaket). Om jag orkar skall jag rensa ur klädskåpet så att alla kläder jag aldrig använder hamnar i en påse märkt "Missionsloppis" och alla nyinköpta kläder ryms då i prydliga högar. Mycket nytt handlade jag då J och jag var och shoppade i måndags - roligt så jag inte shoppat sedan evigheter.

I helgen stundar höstens första körläger. Ska bli roligt. Hoppas jag bara slipper min envisa hosta till det (det skulle verkligen vara på tiden).

Nu skall jag smaka en semla.

Inga kommentarer: