11 december 2009

12 dagar.

Om mindre än två veckor är det julafton, 12 dagar kvar. Jag hänger inte riktigt med, måste jag säga - det går så fort! Väntan på jul i december brukar vara lugn och skön, jullovet brukar börja ungefär vid den här tiden och man hade bra med tid att fundera över och pyssla julklappar och julkort. Men inte nu. Jag jobbar en hel del, stressar över att jag inte hinner med allt jag har tänkt och över att jag ska jobba på julafton - usch! Jag kan redan se framför mig hur jag kommer att lida då jag kl.7 på julaftonsmorgonen står och plockar godis i hyllorna på jobbet. Fy. Men M sa att det inte är så farligt, resten av julhelgen är jag ju ledig. Så sant.

Pratade med chefen i förrgår och han sa att jag nog inte behövs där efter jul. Oron i magen kom tillbaka och jag fick panik - var skall jag jobba efter jul och nyår? Varifrån skall vi få pengar? Mår illa av ovisshet. M tröstade, kramade och sa att vi klarar det nog. Det måste vi ju, eller hur?
Nu skall jag pyssla mer och njuta av att det snöar lite utanför fönstret. Kanske snön hinner komma före jul i alla fall.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Gud leder dig, Heidi, du behöver int alls vara orolig över varifrån ni skall få pengar, det löser ni med Hans hjälp..

Matilda sa...

Vi ber och hoppas att du skall få ett nytt jobb! :)

Kram,
Matilda