19 december 2009

Nybakad.

Nu kan jag titulera mig socionom (YH). Jag fick min examen i fredags, en spännande och fin dag. Jag är nog stolt och nöjd men på samma gång känns det konstigt - är det över nu? Är det nu jag ska kunna något? Vad ska jag göra nu då? Försöker låta bli att tänka på att jag saknar arbete efter nyår och att jag inte har en aning om vad som händer då.

Istället fokuserar jag på examenskaffebjudningen jag ska ha nu på eftermiddagen för närmaste släkten. Jag har handlat, bakat, städat och nu återstår lite mera bakning och dukning så är allt klart.Tror det blir skoj! :)

Även julförberedelserna tar mycket av min tid nu - julklapparna lyckades lämna i sista minuten så M och jag har mycket att stå i. Julen firas hos och tillsammans med våra släktingar, vi ville inte fira jul bara vi två.

Tror allt blir bra. Hoppas på det. Försöker i alla fall.

Inga kommentarer: