27 december 2009

jultredjedagen.

Vaknade i morse då M steg upp men sov en timme till. Det får man på jullov. I dag har jag inga planer, bara vara och njuta här i Vörå hos svärföräldrarna. M och jag skall stanna här några dagar till.

Julafton var nog bra och timmarna på jobbet gick snabbt. Jag fick en julklapp av chefen, en glad överraskning! Efter en god jullunch hemma, som M hade ordnat, grävde M fram bilen ur snömassorna och vi körde mot min mommos. Där firade vi julafton med julsånger, tomte, klappar och gott sällskap. Mommo, mamma och syrran var där samt morbror och hans familj och kusin F med hans familj. M och jag fick fina och många julklappar - vi hade nog varit snällast av alla :)

Följande dag, juldagen, steg jag och M upp i ottan och for till kyrkan. Det var vackert och stämningsfullt. Efter det sov vi länge och sen åt vi jullunch hos morbrors och kaffet serverades hos mommos. Jag var så proppmätt! Sen i skymningen körde vi iväg till Vörå där allihopa såg på filmen Narnia och åt ostkaka och choklad.

I går, på annandag jul, firade M:s fammo och faffa guldbröllop, så det blev jättegod mat (förrätt, huvudrätt, efterrätt och kaffe) samt program hos dem.

I morgon skall vi besöka närmaste stad och julrean. Det kommer att bli trångt och jobbigt men jag hoppas på några fina fynd. På tisdag är det bröllop, M:s kusin skall gifta sig, och jag får vara tärna :)

Mycket program, men jag trivs. Hoppas ni också har det bra! God fortsättning!

Inga kommentarer: