6 maj 2010

energi i massor.

I dag har jag haft en massa energi vilket resulterade i att jag har fått en hel massa gjort. Jag började dagen med att pröva på ett nytt recept i matväg - en god korvsoppa med broccoli och blomkål samt créme fraice - mums! Den kommer jag att koka flera gånger, för M tyckte också om den.

Sen cyklade jag iväg till jobbet för att vara min näst sista dag som eftisledare (jag kan inte förstå att det snart tar slut!), vilket gick bra i dag. Jag kommer nog att sakna det gänget i sommar :)

Hemma igen åt jag ett litet mellanmål och satt sedan i gång med att städa hela hemmet. Det är så skönt att börja från början och städa allt i ordentlig ordning - plocka, damma, dammsuga, tvätta - då känns det som om man får det riktigt rent och snyggt. Och allt går ju som en dans då man har bra musik och gott sällskap!

Så nu skiner det överallt hos oss och i ugnen ligger tre fruktlimpor och gräddas - en alldeles ljuvlig doft! Jag trivs så bra i vårt hem och jag ser fram emot helgen som börjar i morgon. Vi kommer att ha en skön hemma-helg. Mys.

Tänker på syrran som ska på resa till Spanien - ta hand om dej och njut för fullt! :)

Inga kommentarer: