16 maj 2010

Solsöndag?

Fyllde en vattenflaska. Skivade en ananas och lade halvorna i en plastlåda. Smörjde in mina axlar med sololja. Hämtade romanen och filten och begav mig ut på gräset utanför vårt köksfönster. Hann tänka "åh, så skönt och varmt!" innan molnen kom. Solen försvann och från björken droppade det kalla vattendroppar på mig. Typiskt. Gick in och hämtade en sjal att vira in mig i, tänkte inte ge mig i första taget. Men efter ett par kapitel i boken så tog jag mitt pick och pack och gick in igen. Otur. Igen. Suck.

"Vår i sommarkläder", sa mannen. Och det är ju faktiskt bara maj ännu. Kanske jag har en chans att bli brun före hösten fastän jag inte börjar riktigt än.

Släpper in solen genom köksfönstret i stället. Hoppas bara att inte någon mås förvirrar sig in i köket. Det skulle förstöra söndagen totalt.

Inga kommentarer: