23 november 2009

konstigt.

I helgen var jag på körövning utan min M. Kändes tomt och konstigt. M hör dit. Inte roligt att vara utan sin andra hälft. Men annars var det nog trevligt - vännerna var där och vi diskuterade intressanta saker och jag fick ju umgås med min kära syster :) Vi övade inför julkonserterna, vilket kändes konstigt - ingen julstämning alls.

Konstigt är det också att jag har två dagar kvar i skolan, opponentskapet samt mognadsprovet. Klassen samlas till klassträff - konstigt att tänka sig att det nog säkerligen är sista gången jag träffar många av dem. Undrar vad alla kommer att börja jobba med?

Kommande helg är det lillajul. Konstigt. Ingen snö, ingen stämning och allt för tidigt, tycker jag. Men M och jag skall inhandla pepparkaksformar, ställa fram våra nya ljusstakar och baka julstjärnor. Kanske det kan skapa lite julstämming, hoppas jag.

Inga kommentarer: