14 januari 2009

Näst intill hjärtattack.

Jag fick ett skrämmande telefonsamtal idag. Av en lärare (jo, av samma som senaste gången samma sak hände). Jag hade tydligen inte tillräckligt utförliga svar i min hemtent, sa hon. Jag förstod ingenting, jag hade ju skrivit det hon ville jag skulle lägga till! Dessutom en för gammal upplaga av tentlitteraturen. Läraren ville att jag skulle ta och "lugna ner mig" (det var ju hon och inte jag som lyssnade!) och lämna in uppgiften igen nästa vecka. Jag fick panik. 

Just innan jag tänkte ge upp ringde läraren igen och förklarade att allt nog i alla fall är okej med min hemtent, hon hade tagit fel på pappren! Mitt arbete var utmärkt då jag så bra hade hittat svar fast det var en äldre upplaga av boken. Vilken lättnad! 

Det är så man blir tokig, jag hann ju bli jättearg och stressad. Får en lärare vara så otrevlig och vägra lyssna på sina studeranden? Min dag blev förstörd, tack för det. 

Nu har jag läst på tent och skall läsa mera. Tur att jag har chokladkex. Och nyfärgat och nyklippt hår. 

Inga kommentarer: