14 juni 2009

äntligen hemma.

Nu tar jag det lugnt. Har fixat och donat hela dagen tillsammans med mamma och syster. Nu börjar det likna nåt här på torpet - nytvättade fönster med spetsgardiner i fönstren i köket och möblerna i vardagsrummet har hittat sin plats. Jag har världens bästa mamma, absolut! 

Kusin F och hans I-M hade examens- och förlovningsfest igår - trevlig gemenskap och god prinsesstårta. Och lilla M var alldeles underbar och gullig. Hur kan man vara så liten?

Älsklingen jobbar i Vasa och jag är i Jakobstad. Det är tvärtom än vad det brukar vara. Lite ironiskt egentligen. Ska vi nångång lyckas vara på samma ort, han och jag? Om inte tidigare så i höst blir det så i alla fall. 

I morgon börjar sommarjobbet för min del. Skift från 14-21. Spännande! Det känns som om det är på tiden att jag börjar jobba (mitt kontosaldo börjar skrämma mig mer o mer) men på samma gång är jag nog lite nervös - tänk om jag inte kommer in i jobbrutinerna? Skönt är det med skiftesjobb och lediga dagar, då hinner jag med annat också. Men midsommar blir jobb för min del (förstås) så min midsommarafton infaller på lördag istället. Hoppas det blir villan då. 

Om någon är eller känner en fiffig elektriker så har jag ett jobb - jag får inte min digibox att funka, "ingen signal" visar tv-skärmen. Idéer?

Inga kommentarer: