9 juni 2009

kattvakt.

Mysiga Stina-kissen är nog en ängel innerst inne, fastän hon busar, klöser och biter då och då. Det gör vi väl alla på ett eller annat sätt ibland, man är inte alltid på snällt humör. Det är trevligt med katt-sällskap. Katter är så personliga och självständiga. Och trevliga att ha i famnen. (Bilden är tagen då Stina var "ny" i familjen.)

M och jag har haft ärenden i stan i dag. M:s sommarjobb blir nog bra, bara han blir "varm i kläderna". Och han får träna lite finska, vilket jag tycker är toppen. Bara du inte är borta hela dagarna så skall det nog gå bra, visst M? Jag har varit nervös, spontan, glad, ivrig och lättad idag. Både roligt och mindre roliga saker har jag varit med om. Men allt har gått bra och jag är stolt över mig själv. Vi gjorde plättar nu på kvällen, vilket var en välförtjänt belöning.

Kvällssolen kikar fram bakom grantopparna och skiner mig i ögonen. Dags att krypa under täcket. Imorgon städ-time i "gamla" lägenheten. Jag skall även besöka min kära skolas bibliotek - lärdomsprovslitteratur skall lånas.

Nati nati.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Det var så roligt att se dig i stan idag. Det riktigt lyser om dig, och du ser så lycklig ut. Jag är så glad för din skull!