10 juni 2009

Klar för idag.

Var en av mina sista gånger i "gamla" lägenheten idag. Det var dags att äntligen städa där (jag skäms över hur länge sedan det var jag städade där) och nu är det gjort! Jobbigt var det.

Elverket hade tydligen ändrat sig och stängt av elen, fastän vi ringt dit och sagt att de inte behöver det, så det såg hemskt ut i köket då jag kom dit - alla mina frysvaror hade smält och bildat en klippig sjö på köksgolvet. Nice. I kylskåpet luktade det härsken yougurt och mitt margarin var som modellera. Men som erfaren städare så fick jag det fixat och jag sopade (dammsugaren kräver visst el, konstaterade jag) och tvättade alla golv. Nu doftar det vårblommor och inte en dammtuss i sikte.

Det tog också en hel evighet att konka alla saker jag av misstag hade råkat lämna kvar då stora flyttlasset for iväg, men allt rymdes i Clion - dammsugaren, strykbrädet, balkongbordet och två stolar, micron, två små hyllor och några påsar med småsaker. Styrketräning minsann!

Så var vår snälla hyresvärd på besök. Det är nästan så man känner att man borde bo kvar då hon är så snäll och trevlig. Njää, kanske inte ändå... ;)

Ett varv via skolbiblioteket (jag lånade alldeles för mycket...) och sen hem till mammas och systers lägenhet. Disk- och tvättmaskinen är fyllda och bilen är tömd. Men nu gör jag inget mer idag förrän jag skall hämta M från jobbet. Nöjd med dagens prestationer :)




Inga kommentarer: