5 juni 2009

Tillbaka!!

Nu känns det som om jag vill börja blogga igen. Nu har jag bättre tid och saker och ting börjar ha lagt sig, funderingar löst sig och jag och mina saker börjar så småningom vara på rätt och samma ställe.

Det har hänt massor. Mycket som jag inte hunnit reflektera över, mycket som jag knappt vågar tänka på kommer att hända och allt är jag så otroligt tacksam över. 

Jag har avslutat min tolv-veckor långa praktiktid, vilket betyder att jag har endast en termin kvar av studier samt mitt och J:s gemensamma lärdomsprov. Men det är tid att lägga skolmappen åt sidan för några månader, jag har så mycket annat så jag skulle hursomhelst inte få något gjort i skolväg, sommarlovet tar jag tacksamt emot. Lärdomsprovet kommer nog att skrivas på, det låter jag inte vara ifred, inte ens under sommaren. Låter det inte som en bra plan, J?

Under slutet av våren bodde jag omgiven av en hel del pafflådor, flytten till den lilla staden norrut kom med stormsteg. Med mycket hjälp av min pappa och hans kärra anlände det mesta av vad jag äger tryggt till Köpmansgatan. Älsklingen och jag har fixat och städat där nu och jag tror att mina och hans saker kommer finfint överens :) Jag trivs så bra där och det är mitt hem nu, jag är officiellt Jakobstadsbo.  Ni är välkomna på en té-kopp när som helst!

Just nu fylls mina tankar av prylar och saker som skall få sin plats i nya hemmet, av bröllopsbuketter, dekorationer och finkläder samt hur det skall gå för mig på sommarjobbet om en vecka. Tänker även på mamma och syster som just nu befinner sig i ett flygplan på väg till Spanien - se till att ni kommer tryggt hem!

Kvällsbastu  och lösgodis. I Vörå är det bra att vara. Trevlig helg!

(Lite bilder från Evangelicums Estlandsresa, våra bröllopsinbjudningskort och en idé till tårtan..)

2 kommentarer:

Matilda sa...

Oj va roligt att man får börja läsa om din vardag igen. :)

Va kul att du stortrivs i Jeppis å i din nya lägenhet! :) Hoppas man vid något skede får möjlighet att ta en titt dit å hälsa på!

Var ska du annars sommarjobba?
Ha de bra, vännen!
kram, Matilda

jenny sa...

jepp, vi ska no skriv så he bara ryker om e :P eller åtminstone så vi hinner bli färdi ti jul. vi sku snart kuna träffas!