18 juni 2009

överraskning!!

Jag var för en stund sedan och handlade. Bara några få saker hamnade i min korg, bara det nödvändigaste, eftersom jag måste spara mina pengar. Kändes ganska vemodigt, det blir inget speciellt gott att äta för mig på midsommarafton. Kom hem och loggade in på min internetbank för att kontrollera hur mycket (eller hur lite) jag har på kontot - överraskning! Svenska studiefonden har betalat in mitt stipendium! :D Hur glad kan man bli! Hipp hurraa! Så egentligen kunde jag ha handlat mera, men det får vara. Bra är det ju att spara och jag vill ju inte köpa mat för mina stipendiepengar heller. Underbart lättad känsla. Nu vet jag att jag klarar mej tills lönen kommer. Åååh, så skönt!

Mina limpor blev förresten mycket goda! Nöjd och glad för nu har jag bröd för en tid framöver.

Sov länge i morse. Orsaken till det är att jag vill att dagen skall gå fortare. M skall komma hit ikväll, kanske.. dumt att bara sitta och vänta då man inte har en aning när han kommer, han kan komma först imorgon också. Jag får ingen kontakt med honom eftersom "tähän puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä" ringer i mitt öra då jag ringer honom. Typiskt. Men jag saknar honom såå!

Ska fortsätta läsa romanen jag håller på med. Och sitta i mitt fönster bland kuddarna.

Inga kommentarer: