25 juni 2009

dubbelskift.

Glad och pigg steg jag upp tidigt i morse, vetandes att jag bara hade ett kort skift innan jag hade hela eftermiddagen och kvällen ledig. Men när mitt skift höll på att ta slut råkade jag kolla arbetsskiftslistan igen och märkte att jag hade dubbelskift - nämligen kvällsskift också! Så typiskt! Så det var bara att ringa M och ändra på planerna, gå hem och sola nån timme innan jag gick till jobbet igen. Jag gillar inte när sådant här oplanerat händer, jag blir så arg på mig själv då jag inte märkt det tidigare, men som tur gick det riktigt bra i kväll så det var ingen fara egentligen.

Nu sitter jag hemma i soffan och vilar mina ben och beundrar min lätta men fräsha solbränna. M kommer snart, vi skall sova här och i morgon bär det av till Kronoby och SLEF:s Årsfest samt villan. Skönt med lite ledigt emellanåt. 

På tisdag kommer lön (hoppeligen) - yes!

1 kommentar:

jenny sa...

vi får lön idag!